suzanneward.reismee.nl

Vliegreis

Lieve allemaal

Net als Sinterklaas hebben ook wij 6 december het land verlaten. Met de auto naar Frankfurt en daar op het vliegtuig gestapt naar Hong Kong. De vlucht ging prima, geen vertraging of dat soort dingen, alleen werd het een beetje snel donker. Het was volgens het vliegtuig al diep in de nacht terwijl het voor ons voelde alsof het 6 uur 's avonds was. We hadden een bescheiden plek met een schermpje in de stoel voor ons en afstandsbediening om allerlei functies op dat schermpje uit te testen. We konden kiezen uit zo'n 500 Aziatische, ‘Golden oldies', en nieuwe films, of we konden een game-pje of 50 spelen, of één van de 300 cd beluisteren! U begrijpt, we verveelden ons niet. Alleen de schaak competitie rond een uur of 4 's nachts was een minder groot succes, want Suzanne verloor alle partijtjes kansloos.

In Hong Kong zou het vliegtuig pas om 16:00 naar Surabaya vertrekken en aangezien we al om half 8 's ochtends geland waren, konden we in de tussentijd mooi even de stad van 7 miljoen mensen bekijken. Met de metro gingen we naar Hong Kong Island, het centrum van de stad. Wolkenkrabbers, gigantische hijskranen in het havengebied en een heleboel flats die per stuk woningruimte bieden aan (tenminste, dat hebben wij uitgerekend) zo'n 15.000 mensen maakten een behoorlijke indruk. We waren nog wat vroeg, dus de winkels waren nog niet geopend. Eerst maar een Starbucks (yesssssssss) en daarna de heuvels beklimmen, want Hong Kong is gebouwd op verschillende bergen/heuvels. Wat ons als eerste opviel was de geur van... tsja, eten, uitlaat gassen, mensen, het was niet echt thuis te brengen. In ieder geval apart. En het grote verschil tussen arm en rijk. Stapten we uit in de shopping -mall, waar Louis Vuitton, Prada, Marc Jacobs etc. hun winkels hebben, was er een armoedig marktje met lokale groenten, fruit, vis en vlees om de hoek, waar mensen er toch wat minder verzorgd bij liepen en duidelijk minder te besteden hadden. Op een gegeven moment kwamen we in een soort winkelcentrum waar het uitverkoop was, en het was zó druk, alleen toch voelden we ons een beetje apart. We konden letterlijk over iedereen heen kijken. Allemaal bewonderenswaardige gezichtjes naar ons Westerlingen, en wij maar stoïcijns vooruit kijken...

Het was erg apart. Ook toen we even rustig wilden gaan zitten op een plein bij de haven, was het een mensen massa die we beide nog nooit zo hadden mee gemaakt. Allerlei groepjes dames hadden zich verzameld rond tassen met eten en waren zo rond 11 uur aan de rijst, pasta, noodles en wat niet meer. Toen besloten we dat het tijd werd om weer naar de Airport te gaan en daar nog even te slapen.

Nu zitten we in het vliegtuig naar Surabaya. In de Business class. We hebben net een 3 gangen maaltijd met garnalen, vis en vers fruit met ‘een champie' (Ward) en kiwi- coconut sap (healthy Suzanne) achter de kiezen. Bij de gate kregen we namelijk nieuwe tickets, waarop zonder nadere toelichting stond dat wij 2 stoelen in de business class hadden. Prima! Dus met plenty of been ruimte en zeer vriendelijk lachende stewardessen die echt alles voor je willen doen, zijn de laatste 4 uur van de reis toch wel zeer geslaagd.

Liefs, W en S

Inge Zwerver

Geweldig wat weer een ervaribgen gaan jullie opdoen! Zéér bijzonder!
Ik hoop dat je lekker blijft schrijven van jullie avonturen, dan blijf ik lekker lezen.....
Hou je taai daar!!!!!

suze uperspek

fantastisch! ik ga jullie de hele tijd bijhouden hoor! missen jullie de kou al, in dat geval mag je terugkomen! heeeeeeeeeeeeel veel plezier kusje ik mis jullie nog niet!

annemarie

Ik heb het ademloos gelezen. Dat betekent dus 5 minuten zonder zuurstof! Wat jullie nu al gezien hebben lijkt me werkelijk fantastisch. Ward, wat zul je lekker kunnen smikkelbekken daar in dat geurige land! Veel vis, komt je neusgaten uit. Hebben jullie alweer lekker kunnen slapen? Ben heel benieuwd naar het hotel en het straatbeeld. Kleine mensen, andere geuren. Ik mis jullie niet maar het lijkt wel of er een vooruitgeschovenpost op spionage is in onbekend gebied. Dag lieve mensen!

amoe en apoe

Hallo Suzanne en Ward,
geweldig dat we zo snel een reisverslag van jullie mochten ontvangen en zeer bijzonder zoals de reis is verlopen en dan op het laatste stuk als VIP,s behandeld worden dat is toch mooi meegenomen.
De verdere berichten zien we met veel belangstelling tegemoet.Hartelijke groeten en liefs van amoe en apoe

Jeroen

Hey Suusje en Ward!

Klinkt echt super! Ik ben jaloers :p
Heel veel plezier en ik ben nu al heel erg benieuwd naar het volgende stukje!

xx
Jeroen

AriZ

Het is een bijzonder verhaal! Verrassend dat het gelukt is om Hong Kong te bezoeken. Begrijp ik het goed dat het bericht boven de Indische Oceaan is verzonden? Op naar de volgende shot zou ik zeggen. Veel plezier, kuz @

Inge

Hallo Suus en Ward!

Goh, wat een belevenissen tot nu toe alweer! Jullie boffen wel. T is hier nog steeds koud en nat.
En business class vliegen, dat is natuurlijk helemaal mooi meegenomen!

Ik blijf jullie avonturen volgen!

Liefs,
Inge (Mulder)

Erwin

he machoman en suzan

Nou wat een verhaal. jij in de business. fantastisch.
Veel plezier daar man.
Ciao Erwin

Paulien

Hoi Suzanne en Ward,

Leuk om zo jullie belevenissen bij te kunnen houden!
Heel veel plezier en vooral genieten!
We blijven jullie volgen dus.... blijf schrijven.

Liefs Paulien

Arnold

Ward en Suzanne wat een mooi verhaal, we kijken al uit naar het vervolg.
Arnold en Loes.

Marlies

Klinkt als een hele hoop ervaringen op een aantal uurtjes!
HEB HET GOED!
Kussen

Annemarijn

hoi suzan.
heb je ookwilde dieren gezien?
veel liefs annemarijn

Anneke

Lieve Suus en Ward,

dat is al een heel verhaal ! "even" Hong Kong doen........mooi dat het toch nog gelukt is ! en Businessclass ! iedereen was vast zò onder de indruk van jullie......
veel liefs !

ewoutinho da silva da sousa faria de compostella de riviera

heee toppers!!!

goed om wat van jullie te horen zo snel!!

veel plezier daaro

ps. feyenoord heeft met 1-3 verloren van de Graafschap!!! hahahahahahahahahahah

ajax wordt kampioen!!!

hahahahah

mzzl
ewoutinho

Hettie

Hoi Suus en Ward.

Ik kreeg dit adres van Anneke en ga jullie belevenissen zeker volgen. Ga genieten!!
groetjes van ons allemaal,
Hettie

Freek

Mooi verhaal :). Ben benieuwd hoe het verder gaat, haha :P.

Rinske

haha freek is nog in zn nopjes van t karten ... VRRROOOEEEM. Maar wat tof dat jullie nog even in Hong Kong konden kijken (zeg ik naast een boel andere mensen). Suze en ik wilden in de zomer daar ook heen, hmm maar beetje te prijzig you know :P Heel veel plezier daar!! Geniet ervan! en gebruik de onderwatercamera maar goed!

Kasper

Mazzelpikken! business class... en daar kom ik met m'n 7 uur vertraging en overstappen en wat nog meer toen ik naar Indonesië ging!:-D
Maar erg leuk voor jullie. Klinkt allemaal top. Dat aangegaap van mensen naar van mensen (naar jullie toe) krijgen jullie nog veel meer- trust me, eerst is het wel 'leuk' maar al snel wordt het vervelend. vooral als ze vragen met je op de foto te willen!;-)

Oh ja, reactie op verhaal van Rinske: gisteren wilde ze graag karten... en probeerde ze alles om ons (freek, elmar en ik) mee te krijgen...

Veel plezier en tot het volgende verhaal!
groeten

Dank voor het verhaal.

marjan

Hallo daar,
Nog maar net weg en al zoveel belevenissen. Even naar Hong Kong en businessclass reizen.. Leuk hoor.
Geniet ervan en blijf lekker schrijven !!

Liefs, ook namens papa, Marjan

Thamara

Hey,

Leuk zeg, een paar uurtjes vliegen en je bent in een andere wereld! Hebben de slaappillen geholpen?;)

Groetjes!

Het altijd zonnige Wijchen

Hallo Suzanne en Ward,

Wat een mazzel met de business class stoelen, heel leuk. Daarnaast leuk jullie ervaringen te lezen en jullie zo te kunnen volgen, alvast veel plezier!

Groeten Marjon, Bram, Joris en Anne Fleur ( Paul) Jeroen heeft al gerageerd!

Reint

Nu heb ik het bericht in de trein pas echt goed gelezen. Wat een leuke ervaring(en) doen jullie op!
Ik hoop voor jullie dat het geluk voortdurend aan jullie kant blijft.

Enjoy and do Good, Reint.

Ome Henk en Tante Baukje

Jullie zijn een stelletje bofkonten, om dit allemaal mee te maken. Wij wensen jullie een hele mooie tijd toe. en geniet er maar van
Oom Hen Tante Baukje Kampen

suze de beste

oke! nieuw bericht van jullie kant!

oma

Hallo! Wat een gezellig verslag. En wat een bofkonten zijn jullie eigenlijk dat je dit allemaal meemaakt! Ik wens jullie een hele mooie en boeiende tijd toe. Jammer dat we niet meer even gedag konden komen zeggen, dus op deze manier voor jullie beiden een dikke kus en succes met alles!

Annemarie

Zijn jullie al in een andere kamer? Hoe bevalt de stage? Klimaat? Bedden? Insekten? Mensen?
Joehoe.........!
Liefs

Caroline, Jan & Luca

We hebben jullie verhaal gelezen!
Veel plezier!
groeten!
Caroline, Jan & Luca

Reint

Zijn jullie uit de lucht en in de bonen?

cathy russchen

lieve mensen
wat heerlijk om te lezen hoe het jullie vergaat. ik begrijp dat het een stage is. fantastisch. genit er maar fijn van. en hopelijk kunnen jullie ook wat van het land zien. een prachtig uitzwaai commitee. ik zie dat ze er zin in hadden hahaah. lieve groet uut koekange

Freek

Haha, geweldig. Had niet alles meegekregen via MSN, maar nu weet ik het weer :p. Misschien kan je aan het eind van de week al een patient opereren, mag vast, haha!

Johan Wilbrink

Gaat lekker daar zoals ik lees. Misschien kunnen jullie er een handeltje opzetten voor organen. Of voorstellen in Nederland dat ook hier mensen motoren mogen rijden zonder helm Is er nog tijd voor computeren en verveelt Suzan zich al? Laat even weten of je nog aan sites toekomt. Groeten Johan

oma

Hallo lieverds! Goed hè dat jullie zoveel reacties krijgen! Gaat alles rond de Kerst gewoon door in het ziekenhuis? Of toch wel wat momentjes vrij? Leuke foto's! Hele goede Kerstdagen toegewenst, een kaartje komt niet op tijd aan, ik heb wel jullie adres gekregen, dus wie weet komt er toch nog post. Heel veel liefs van hier. Opa komt tijdens Kerst thuis, maar moet wel de 28e weer terug. We gaan wel naar Assen 2e Kerstdag. Nogmaals liefs en kus,
oma.

Rosanne

Mooie foto's en verhalen!
En wat een belevenissen in het ziekenhuis ook :)

Alvast een goede jaarwisseling! Hoe vieren ze dat eigenlijk in Indonesie?

Zet m op

Rosanne

oma

Volgens mij hebben jullie het geweldig! Inmiddels is het harde werken weer begonnen? Anders lijkt het of jullie alleen maar "vakantie"hebben? Maar goed, genieten is ook veel waard, toch? Ik vind het heel bijzonder zo met jullie te kunnen mee(be)leven. Hier gaat het steeds wat vooruit gelukkig. Opa heeft een programma van 13 (nu -1) weken. Hij werkt erg hard hieraan. Heel veel liefs van ons en kussen, opa,oma.

oma

En een heel Gelukkig en Gezond 2009!